Blood Bowl Sevens to mniejsza i szybsza wersja gry Blood Bowl. Nazwa "Sevens" nawiązuje do rozgrywek rugby World Sevens Series (seria turniejów rugby 7, gdzie drużyny składają się z siedmiu zawodników, zamiast standardowych piętnastu). Pierwotnie gra została wymyślona przez pracowników Games Workshop jako szybki i zabawny dodatek do uniwersum Blood Bowla. Zasady zmodyfikowano tak, aby dało się rozegrać jeden mecz w czasie przerwy na lunch (podobnie zrobiono np. z Warhammerem 40k i zasadami "Wh40K in 40 minutes"). Zmniejszono boisko, jedna połowa trwa 6 tur, a zawodników na boisku jest po siedmiu na gracza. Gdy GW przestało wspierać Blood Bowla, NAF opracował własny plik z zasadami. Ta wersja gry była dedykowana do grania w formacie resurrection, gdzie gracze tworzą drużyny i wszystkie mecze rozgrywają jedną, niezmienną rozpiską. Zawodnicy nie zdobywają SPP, nie zarabia się pieniędzy, a kontuzje nie przechodzą na następny mecz. W tym wszystkim brakowało jednak zasad do rozgrywania lig w ramach Blood Bowl 7s.
Organizowałem już turnieje na zasadach resurrection (seria imprez Nuffle
i Kufle) oraz ligi (jak na razie rozegraliśmy w klubie dwa sezony) i w obu przypadkach bawiłem się świetnie. Blood Bowl Sevens to kwintesencja szaleństwa i nieprzewidywalności, którą tak bardzo kochamy w tej grze.
* W podcaście mówiłem, że pewne kwestie w zasadach do siódemek są niedoprecyzowane. Na szczęście GW rozwiało wątpliwości w wydanej później erracie.
Q: In a game of Blood Bowl Sevens, can the ball be placed in
the Centre Field during the kick-off? (p.93)
A: Yes.
Q: In Blood Bowl Sevens, if the ball would land in a square in
the area between both Lines of Scrimmage, and a High Kick
result is rolled on the Kick-off Event table, can a player on the
receiving team still be placed in the square where the ball is
going to land? (p.94)
A: Yes.
Q: In Blood Bowl Sevens, can a player with the On the Ball skill
use it to move into the area between both Lines of Scrimmage?
(p.94)
A: Yes.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz